با توجه به پیشرفت روزافزون مراکز تلفنی voip و علاقه اکثر مشتری ها به استفاده از این سیستم به جای سیستم تلفن سانترال سنتی، طبفا با پژوهش در مورد نیاز های خاص تلفنی یک مرکز درمانی فوق تخصصی، اقدام به طراحی و پیاده سازی مرکز تلفن هوشمند بیمارستانی تحت voip نموده است:
- عدم نیاز به کابل کشی تلفنی
- کیفیت صدای HD
- قابلیت ضبط مکالمات و مانیتورینگ آنها به صورت آنلاین
- دفترچه تلفن مرکزی
- اتصال چند ساختمان مجزای فیزیکی تحت پوشش یک شبکه تلفنی واحد
- امکان اتصال به شبکه تلفنی داخلی از طریق اینترنت و به صورت امن
- استفاده از نرم افزار های تلفنی بر روی کامپیوتر و یا موبایل و استفاده از آن ها به عنوان یک گوشی داخلی
- اتصال به نرم افزار های HIS، MIS و … جهت ارایه اطلاعات تلفنی به مشتری و بیمار
- ارتباط تصویری داخلی و یا با بیرون از مرکز
- مرکز تلفنی و پیجینگ به صورت یکپارچه
- پنل پیامکی با قابلیت لینک به کلیه نرم افزار ها ی مجموعه و ارسال خودکار پیامک
- پنل فکس جهت ارسال و دریافت فکس به صورت یکپارچه از روی سیستم های کامپیوتری
- صندوق انتقادات و پیشنهادات الکترونیکی به صورت ضبط صدا و ارایه کد پیگیری
- تعریف کدهای بحرانی مختلف مانند کد احیا در سیستم و پخش آن به صورت هوشمند از طریق سیستم در بلندگوها و بدون نیاز به دخالت نیروی انسانی
مرکز تلفن بیمارستانی از چه بخش هایی تشکیل شده است؟
این سیستم دارای سه بخش سخت افزاری و یک بخش نرم افزاری است:
سرور Voip
یک سرور IPPBX که بسیار کوچکتر ار PBX های آنالوگ است و حتی در صورت وجود سرور در مرکز قابلیت استفاده از همان سرور امکان پذیر می باشد.
گیت وی های Voip
دستگاهی است که مرکز تلفن VoIP را به خطوط آنالوگ شهری و یا E1 متصل میکند.
گوشی های تلفن هوشمند Voip
از تلفن های معمولی کمی گران تر است ( که البته با کاهش هزینه های کابل کشی و Call Center جبران خواهد شد) با امکانات بسیار بیشتر ، از طریق کابل شبکه به شبکه داخلی متصل شده و خود یک خروجی مجزای شبکه میدهد.